tisdag 6 oktober 2009

vin, helg och h&m

Jag har vart lite seg med bloggen men det har hänt saker hela tiden shit mitt liv är inte tråkigt!

Fredagen var väldigt spontan iaf på kvällen:) Dagen började med körning på centrala (träning av halkanbromsningar) Sen går jag till salongen och arbeter med fridas hår så hon blir en slingad rödtott. Jäkligt nöjd är jag hon fick en såndära härlig höströd I LOVE. Frida verkade väldigt happy med och det gör ju saken bara ännu bättre! Efter det stängde vi kramades och gick åt olika håll. Jag vandrade hem och packade och drog till mormor och morfar (för där skulle jag bo denna helg eftersom jag är sjukligt mörkrädd) Vi åt mat och fixade där jag skulle sova, duschade och vänta på att Frida skulle höra av sig och säga att vi skulle dricka öl ikväll. Så blev ju såklart fallet vi började klunka hos Mary och sen bar det av till k&k vi blev fulla och glada. Snart blev vi trötta på alla ex och långhåriga killar. Frida hjälpte mig av med mina skor innan jag gick in och somnade.

Lördag. BAKFYLLAN! och det regna och hade sig men väl uppelite kaffe och stickande hjälpte..Runt 13 tiden så hämtade mary och alex upp mig och vi åkte till systemet för att inhandla vin åt vår vin och ost kväll. För mig eftersom jag var bakfull tog jag ett vitt vin de andra drack rött! De sjutsade sedan hem mig och jag och mormor gick och handla. Det blev cöla och peppar,grädde och vege snitslar (staving).Sen blev det matlaging,bråk,gråt och kramar. Vin och ost kvällen började för min del efter allt kaos kl 19. Massa mys vi kollade på körslaget. HAHA ugglas är ju såjävlaknäpp. Vi blev sega efter allt vin så efter tjejhångel och skräck gick vi alla åt var sitt håll. Morfar va uppe när jag kom hem och vi kollade på en film, pratade och sen gick vi och la oss. (jag läste dock lite körkortsbok med)

Söndag. Det blev frukost och ridning ingen bakfylla:D Ridningen gick sämst verkligen..Såhär illa har hon aldrig bettet sig och nu var ändå farfar med ute.. Hon lyfte och hade sig inte okej får se nästa gång jag åker ut om vi kan ändra på detta beteendet. Kom sedan hem till middag hemme och mamma och pappa hade kommit hem MYYSS. Stickade klart min tröja och sen fick jag ett mycket otrevligt samtal och fick springa några meter och kramas och torka tårar..Killar alltså..

Måndag. Åkte och hämta en nyckel hos mormor och lämnade den hos mamma. åkte hem och gjorde mig iordning i 3 timmar hahah vilket liv! Sedan åkte jag till salongen och satte i extentions på en tjej som heter Linnea. Jättesöt tjej hom jag har haft hand om när jag var assisterande ridlärare back in the days! Kom hem och var skit trött fast vid nio fick jag palla mig ut och fick en härlig promenad med anna alltid trevligt och vi fick rensa luften! Gick hem och började sy ihop min tröja hihi måste få upp bilder på mina verk!

Tisdag. HALKAN!!! fan va nervös jag har varit men guuuuud så kul det var och jag snurra inte en enda gång!FETT NÖJD! Dock tog det jäkligt lång tid 5 timmar..blöööö.
Kom hem och ringde sas för att ändra min mat på planet och det gick ju efter ett tags väntande. När jag la på luren så såg jag något fruktansvärt chockerande MIN BROR HAR SKAFFAT FACEBOOK:(:(:( fy fan..Behöver mig ett glas vin..

Nu ska jag läsa mode,kolla på house och älska med h&m nya kollektion BLACK!

3 kommentarer:

fridalernstal.blogg.se sa...

fin helg! och tack för att du tröstar och tack för att du gör mitt hår fint <3

Becca sa...

men lilla hästen då! fy fy. hon hade kanske en dålig dag?

puss

Anna sa...

lovely! :)
<3